Isnin, 13 April 2009

Ucapan penghargaan...

Assalamualaikum dan salam harmoni semua...
Alhamdulillah, bersyukur saya kehadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianya saya masih lagi dapat meneruskan kehidupan di muka bumi yang fana ini. Di sini, saya, Muhammad Hafiz b Roslan, ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang telah membantu saya sepanjang menjawat jawatan yang telah diamanahkan. Adapun atas sebab manusia itu tidak semua dilahirkan sama dan tidak semua yang sempurna sesempurnanya, maka atas dasar dan sebab itulah ada beberapa perkara yang tidak dapat dibereskan. Terima kasih juga kepada anda semua kerana sudi memberi tunjuk ajar kepada saya. Proses pembelajaran adalah proses sepanjang hayat. Jika kita tidak belajar bermakna kita tiada lagi hayat. Jasa dan sumbangan bakti anda semua tidak mampu ditukar dengan segunung intan mahupun selautan mutiara.

Setinggi-tinggi penghargaan dikalungkan buat barisan baru yang saya kira mempunyai tugas yang getir bagi membawa aspirasi kolej dan negara. Jika ada sebarang masalah dan perlukan pertolongan, saya masih disini. Tetap menanti di bumi bertuah ini. Mungkin nanti dengan sumbangan yang sedikit itu mampu untuk merungkaikan segala macam persoalan. Seperti usaha si burung pipit dalam kisah nabi Ibrahim. Tugas berat menanti anda semua. Aku harap tanggapan 'kepimpinan berteraskan populariti menjadi sandaran' itu tidak menjadi satu kenyataan. Akhir kata, good luck semua. Aku pernah rasa apa yang anda semua akan rasa... Mohon maaf dari rambut sampai ke kaki. Dari tangan ke hati...

Buat mantan, sudah tiba masanya untuk kita keluar dari bahtera yang telah kita layari bersama kerana ia perlu diisi pula dengan krew yang baru. Buat yang baru, pelayaran anda baru bermula. Aku harap sepanjang pelayaran, tiada krew yang jatuh ke lautan dalam dan ditelan ombak ganas. Buat ahli pelayaran lama yang masih setia dengan ahli pelayaran yang baru, berikan tunjuk ajar kepada mereka yang mungkin tiada pengalaman berlayar. Tetapkan destinasi pelayaran dan mulakan pelayaran anda. Jika terdapat sebarang kerosakan, labuhkanlah sauh dan periksa apa yang tak kena. Bila semua dah kembali seperti sedia kala, berlayarlah... hingga sampai ke destinasinya........

Ikhlas,
Aku, kau dan sesuatu...

Tiada ulasan: