Selasa, 6 Januari 2009

Bumi palestin berdarah lagi

Sebelum itu marilah kita sama-sama hadiahkan al-fatihah buat para syuhada di bumi palestin. Al-Fatihah....


Amin..
Apa yang akan ditulis ini hanya untuk mereka yang berfikir menggunakan akal fikiran, melihat dengan mata dan memahaminya dengan hati. Allahuakbar!!!

BANDAR GAZA 3 Jan. – Sekurang-kurangnya 13 orang terbunuh termasuk dua kanak-kanak apabila jet pejuang Israel mengebom sebuah masjid ketika umat Islam sedang sembahyang di bandar Jabaliya, hari ini.

WASHINGTON 3 Jan. – Amerika Syarikat (AS) semalam menegaskan, tentera darat Israel bebas untuk menyertai serangan udara ke atas Gaza atas alasan “mempertahankan diri” daripada ancaman Hamas.

GAZA CITY 3 Jan. – Tentera Israel melancarkan kira-kira 750 serangan ke atas Genting Gaza sejak 27 Disember lalu dan jumlah penduduk Palestin yang terkorban kini meningkat kepada sekurang-kurangnya 435 orang dengan 2,285 yang lain cedera.

GAZA CITY 5 Jan. – Tentera Israel awal pagi ini menggempur Hamas di Bandar Gaza dengan kereta kebal, meriam dan serangan udara menjadikan jumlah kematian mencecah 510 orang hari ini.

GAZA CITY 6 Jan. – Sekurang-kurangnya enam rakyat Palestin terbunuh dalam serangan terbaru tentera Israel di Deir Al-Balah, tengah Genting Gaza awal pagi ini.

Tiada ulasan: