Sabtu, 9 Januari 2010

Aku kau dan sesuatu...

Hmm... Setelah bercuti agak lama, macam-macam benda yang aku lalui, aku dengar, aku tahu dan sebagainya. Semuanya untuk membuatkan aku lebih matang. Ada banyak benda yang aku nak kongsi. Tapi secara berparingkat la. Tak mampu untuk aku menulisnya serentak. Lagipun kalau ikut jam yang ada nih pun dah menunjukkan jam 3.04 pagi.

Dah nama pun kehidupan. Ada yang best dan ada yang macam tak best. Namun, semua itu ketentuan Tuhan. Kalau aku tak bersyukur, nanti kufur nikmat pula. Mungkin rezeki itu milik orang lain. Rezeki yang diperuntukkan untukku belum sampai lagi.

Jika sebelum ni mungkin aku agak kuat. Mungkin atas dasar itu ramai yang berkongsi masalah, meminta pendapat dan sebagainya sedangkan diri aku sendiri masih kosong mengenai perkara yang mereka ingin kongsikan itu. Namun, berbekalkan kisah2 daripada insan2 yg pernah berkongsi denganku sebelum ini kujadikan panduan untuk membantu mereka yang memerlukan.

Namun siapa sangka. Sedangkan batu yang keras bisa dilakukkan oleh air yang lemah lembut. Aku rebah jua. Tatkala diri ini terdiri atas konkrit yang sangat utuh, ditunjukkan tuhan ia juga bisa rapuh. Khabar berita itu sangat memeranjatkan aku. Kelu. Itulah reaksiku. Berakhir sebuah impian. Mungkin salahku juga. Ah!!.. Kuatkan semangat! Tidak!! Aku tidak bisa bangun kali ini. Terobek juga hati ini. Aku menangis dalam hati.

Kadang2 aku terfikir. Tak semua perlu dilafazkan. Tak semua perlu dizahirkan. Tak semua perlu ditunjukkan. Namun aku harus akur. Diam tak semestinya setuju. Diam tidak semestinya rela menunggu. Diam tak semestinya ia milikku...

Akhirnya aku kembali kepada sumber kekuatan. Sumber ketenangan hakiki. Dan aku... Masih seperti begini. Seperti yang anda semua kenali. Semua ini kerana adanya....



Aku kau dan sesuatu...


Orangekidz
Puteri Impian
Ses
Che Lan

2 ulasan:

aMaLiNa asyIKin berkata...

ses..apsal tak story kat aku ko ade prob..share2 la angkat beban tu..takde la berat sgt walaupon org kate berat mate memandang, berat lg bahu memikul~~

Orangekidz berkata...

hmm.. ntah la.. tak semua benda itu boleh dikongsi..